1004 70 44 - 021
1004 70 44 - 021
Rate this post

این روزها بیماری ‌های زیادی شیوع کرده‌ اند و همین موضوع سبب نگرانی بسیار از مردم شده است، یکی از این بیماری‌ ها میگرن چشمی است. این بیماری در برخی مواقع با علائمی مانند سردرد همراه است و در برخی افراد نیز ممکن است هیچگونه علائمی مشاهده نشود. در برخی مواقع ممکن است افراد دچار سردرد های طولانی مدت شوند، همچنین قوه بینایی آن ها تحت تاثیر قرار گیرد در چنین شرایطی فرد باید فورا به پزشک مراجعه کند زیرا احتمال ابتلا به بیماری میگرن چشمی بسیار زیاد است.

درد این بیماری بیشتر در سر است و زمانی که شدت آن زیاد باشد بسیار آزار دهنده خواهد بود. البته توجه داشته باشید که این بیماری همیشه با سردرد همراه نیست و در بیشتر مواقع بینایی فرد مد نظر است، اختلالاتی که در بینایی رخ می دهند ممکن است یک چشم یا هر دو چشم فرد را درگیر کند.

در این مقاله از مجموعه مقالات شیوا کاور قصد داریم در خصوص میگرن چشمی و علائم آن با شما کاربران عزیز صحبت نماییم. شما می توانید برای خریت جلد عینک و متعلقات آن با شماره 02144701004 تماس حاصل نمایید.

میگرن چشمی چیست؟

بسیاری از بیماران که به بیماری میگرن چشمی مبتلا می‌ شوند، می‌ خواهند بدانند این بیماری چیست و آیا خطری آن ‌ها را تهدید می‌ کند؟ همانطور که قبلا گفته شد این بیماری در مواقع بسیاری با سردرد و اختلال در بینایی همراه است، البته در برخی مواقع نیز بیماری میگرن چشمی بدون سردرد است و فقط اختلالاتی در بینایی رخ خواهد داد.

در صورت بروز سردرد و یا تغییرات بینایی افراد باید به پزشک مراجعه کنند، در صورتی که فرد به این بیماری مبتلا شود و به پزشک مراجعه نکند احتمال ایجاد نقطه کور در میدان دید بسیار زیاد است. با مراجعه به پزشک در اولین فرصت به درمان این بیماری اقدام می شود و از آسیب های مختلف جلوگیری خواهد شد.

اگر به دنبال علت این بیماری باشید باید بدانید که هنوز به طور قطعی علت این بیماری مشخص نشده است، اما طبق تحقیقاتی که توسط پزشکان و متخصصان صورت گرفته است احتمال داده می شود که علت میگرن چشم به دلیل اسپاسم عروق شبکیه است. تغییراتی که در سلول های عصبی اسپاسم عروق شبکیه رخ می دهد منجر به این بیماری می شوند، اگر علائمی مانند سردرد و یا اختلال دید دارید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

درمان میگرن چشمی

حال که با این بیماری آشنا شدید و دانستید که چه علائم دارد بهتر است با چگونگی درمان آن نیز آشنا شوید. درمان این بیماری بستگی به شدت آن دارد، هر چه شدت بیماری کمتر باشد درمان آن راحت تر است و از طریق داروهایی مانند استامینوفن، ناپروکسن و… درمان می شود.

اما در برخی مواقع احتمال دارد که شدت بیماری میگرن چشمی زیاد باشد در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد تا داروهای مورد نظر را تجویز کند و به بهبودی این بیماری کمک نماید. البته روش های بسیار زیادی برای درمان بیماری میگرن چشمی وجود دارد، یکی از این روش استفاده از دستگاه ها است که بر روی سر به مدت زمان مشخص قرار می گیرد.

علائم میگرن چشمی

بیماری میگرن چشمی علائم زیادی دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد:

1) توهمات بینایی

یکی از رایج ترین علائم بیماری میگرن چشمی توهمات بینایی است که به صورت های مختلف رخ می دهند، برخی از این توهمات عبارتند از:

2) وجود نقطه کور در بینایی

وجود نقطه کور در بینایی نیز یکی دیگر از علائم بیماری میگرن چشمی است. این نقطه در مرکز دید اتفاق می افتد و سبب می شود تا فرد نتواند به درستی ببیند، در صورتی که درمان نشود ممکن است بزرگتر شود و فرد نمی تواند به راحتی بسیاری از فعالیت ها مانند رانندگی، مطالعه، تماشا کردن تلویزیون و… را انجام دهد. در برخی مواقع نیز ممکن است نقطه کوری وجود نداشته باشد و فقط بیماری برای مدتی حدود یک یا دو ساعت بینایی خود را از دست می دهد که پس از مدتی دوباره بینایی خود را بدست می آورد.

3) علائم دیگر

پیشگیری و درمان میگرن چشمی

مامی افراد باید قبل از آنکه به فکر درمان بیماری میگرن چشمی باشند، باید به دنبال پیشگیری این بیماری باشند. مصرف غذا های سالم، کاهش استرس و اضطراب، داشتن خواب کافی، انجام فعالیت های ورزشی و فعالیت هایی که به فرد احساس آرامش می دهند و… می توانند تاثیر زیادی در پیشگیری از این بیماری داشته باشند. اگر به این بیماری مبتلا شده اید می توانید به پزشک مراجعه کنید و در مدت زمان کوتاه درمان شوید، از آنجایی که این بیماری فرد را ناتوان نخواهد کرد در مدت زمان کوتاه نیز قابل درمان است.





مقـالات مرتبــط




مقـالات مرتبــط







طراحی و اجرا توسط ویکی دمی
اینستاگرام